STAR SHOOTER III
Popis
Star Shooter je 2D střílečka. Cílem hry je rozstřílet nepřítele. ( Jak nečekaný úkol :-) )
Můžete se pohybovat nahory, dolu, doleva, doprava a střílet.
Hra může být spuštěna pod X-Win (Linux) a Win32.
Požadavky
Linux
- X-Win ( Musíte mít nainstalovaný. U hry není přiložen :-) )
- OpenGL ( OpenGL ovladač může te získat ke své grafické kartě. S MesaGL nebylo testováno, ale mělo by fungovat. )
- SDL ( podívejte se na www.libsdl.org a stáhněte si SDL )
- SDL_image ( podívejte se na www.libsdl.org SDL_image tam najdete )
Win32
- OpenGL ( dodávávo v instalaci windows )
- SDL ( přiloženo u hry )
- SDL_image ( přiloženo u hry )
Ovládání
Když spustíte hru, objevíte se v hlavním menu. Pomocí O a P měníte
ovládání. Stiskem klávesy Enter se hra spustí.
1. ovládání : <- -> nahoru dolu PravýCtrl
2. ovládání : A D W S LevýCtrl
F1 - fullscreen/okno (pouze v Linuxu)
Konfigurační soubor
Star shooter má konfigurační soubor st3.txt Důležitá je jen první řádka.
Struktura souboru je : x y bpp fs tex.
- x - x-ové rozlišení. hodnoty pro x a y mohou být 640,480; 800,600; 1027,768; atd.
- y - y-ové rozlišení.
- bpp - barevná hloubka 0 je autodetect. Neměňte tuto hodnotu.
- fs - zda hra poběží přes celou obrazovku. 1 ano, 0 ne. Ve Windows je to jediný způsob, jak přehodit celoobrazovkový mód a okno.
- tex - Kvalita textur. 0 znamená nearest maping (rychlé), 1 znamená linear mapping (pěkné - úplně stačí), 2 textury včetně mipmap (nejlepší, ale oproti 1 se téměř neliší)
Programátorský popis
Hra je 2D, ale je napsána na 3D enginu. Používá 3D akcelerovanou grafiku - OpenGL.
Jako základní prostředí byla použita knihovna SDL (Simple Direct Layer - www.libsdl.org)
Z počátku byla hra psána pod Windows, ale pak se vývoj přesunul pod Linux.
Přestože hra nepatří mezi extra třídu, je pro nás v několika ohledech převratná.
- je i pod Linux
- používá 3D akcelerovanou grafiku
- nemá pevné časování
- ze všech našich her nejvíce využívá výhod C++
- psalo ji více programátorů (nutnost koordinace)
Autoři
Programování
Bernard Lidicky [Berny, Alderan] - 2berny@seznam.cz
Martin Manak [Nitramus] - nitramus@centrum.cz
Grafika
Zdenek Boswart [Beza, Zdeny]- 2zdeny@seznam.cz
- (c) Hippo Games 2002 -